Olla nii füüsiliselt kui ka vaimselt heas vormis – see on moto, mida Ilmar Taska tähtsaks peab ning soovitab teistelegi. “Kui vaatan oma peagi 95aastaseks saavat ema, siis imetlen seda, kuidas ta igal hommikul loeb internetis kõik olulisemad uudised läbi ja suhtleb Messengeri või Skype’i kaudu sõprade ja sugulastega. Tal on tõesti siiras huvi elu vastu ja usun, et seda huvi ei tohi kaotada, sest just see aitab olla heas vormis ka kõrgemas eas.”

Teine nooruse eliksiir on Ilmari sõnul väikesed lapsed ja lemmik­loomad. Kui laps naeratab sulle ärgates või koer liputab hommikul su voodi juures saba, saab emotsionaalse rõõmusüsti, mis annab energiat ja teeb päeva ilusaks.

Ilmar tunnistab, et kuna nende kaksikud Leo ja Lea lähevad iga päevaga aina raskemaks ning kaaluvad juba üle kümne kilo, siis on laste tõstmine talle ja kaasa Hillele parajalt hea treening, nii et ei peagi jõusaali minema. Samas ei tohiks Ilmari sõnul keegi unustada ka füüsilist trenni, sest jõusaalis saab masinatega treenida lihasgruppe, mida me ei tunnegi või iga päev ei kasuta.

“Käisime Hillega just eile võimlemas. Läksin sinna nii väsinult, et mõtlesin, kas suudan üldse liigutada, sest öösel sain vähe magada. Lapsed ärkavad meil varahommikul, poeg kell kuus ja tütar kell seitse. Aga siis hakkad võimlema ja tunned, kuidas energia tuleb sisse. Pärast on parem rüht, saad selja sirgu lüüa, paraneb vereringlus, organism saab hapnikku juurde ja sellega koos läheb tuju heaks. Tunnistan, et pärastlõunal oli mul tänu võimlemisele palju värskem tunne kui hommikul ärgates.”

Eesmärk püsida terve


Oma kirevas elus on Ilmar näinud ja kogenud palju. “Eks meis kõigis on destruktiivset elulaadi. Olen ka see, kel läheb tööd tehes meelest, et peab vett jooma. Teada on, et vananedes väheneb inimestel janutunne ning kui söömist ei unustata, siis joomine ununeb küll. Püüan ka ise alati meeles pidada, et veerand tundi enne sööki on kasulik vett juua.”

Ilmarile meeldib mõte, et inimene peab õppima oma keha kuulama. “Kui teed seda, mida tunned, et on vaja, siis see ongi tervislik. Kui on janu, siis jood, kui on nälg, siis sööd, kui oled väsinud, siis puhkad. Me ignoreerime seda, sest mõtleme sageli hoopis levinud normide järgi, et praegu pole veel õige kellaaeg, et kuidas ma sel ajal söön või puhkan, et nii ei sobi.”