Avokaado-jäätis


0,5 l

Gluteenivaba, laktoosivaba, vegan (siirupit kasutades)

Uskumatult kreemine ja täiesti taimne jäätis, mille tegemiseks ei ole tarvis jäätisemasinat.

> 1 purk kookospiima

> 200 g avokaado viljaliha

> 1 hästi küps banaan

> 3 sl mett või vahtra- või agaavisiirupit

> 2 sl sidrunimahla

> kaunistuseks kakaonipse (purustatud kakaoubade tükke), hakitud pistaatsiapähkleid, piparmünti vms

Aseta kinnine kookospiimapurk 12–24 tunniks külmkappi. Seejärel ava purk ja tõsta tahkunud kookospiim lusikaga kaussi. Purgi põhja eraldunud vedelikku pole kreemi juures tarvis, seda võid kasutada näiteks mõnes smuutis. Püreesta kookoskreem koos kõigi teiste ainetega saumikseri, blenderi või köögikombainiga täiesti ühtlaseks. Vala karpi ja hoia vähemalt 4 tundi enne söömist sügavkülmas. Tõsta 15 minutit enne söömist toasooja pehmenema.

Toiteväärtus 1 portsjoni (100 g) kohta: energiat 240 kcal; rasvu 18 g, millest küllastunud rasvu 11 g; süsi-vesikuid 17,7 g; valke 2,3 g

.

Avokaado-brownie


Laktoosivaba

9 tükki

Sellesse tummisesse maiusesse ei ole peale avokaado tarvis lisada mingit rasva. Et kook jääb mõnusalt pehme, kasuta tükkide tõstmiseks tordilabidat. Värsked marjad sobivad šokolaadise mekiga imehästi, lisaks saad neist palju kehale kasulikku.

> 200 g avokaado viljaliha (u 3 avokaadot)

> 2 muna (M-suuruses)

> 150 g mett

> 1 tl vanilliekstrakti või -pastat

> 5 sl täisteraspeltajahu

> 1 tl küpsetuspulbrit

> 4 sl mõru (toor)kakaopulbrit

> kaunistuseks marju (vaarikaid, mustikaid, maasikaid, sõstraid vms)

Mikserda avokaado, munad, mesi ja vanill kreemiks. Sega kausis omavahel jahu, küpsetuspulber ja kakaopulber. Sega kuivained kreemiga ühtlaseks tainaks, vala küpsetuspaberiga kaetud 20 x 25 cm vormi. Küpseta 175 kraadi juures 30 minutit. Jahuta kook toatemperatuurini ja tõsta vähemalt tunniks külmkappi. Lõika tükkideks ja naudi marjadega.

Toiteväärtus 1 tüki kohta: energiat 132 kcal; rasvu 25,8 g, millest küllastunud rasvu 1,3 g; süsivesikuid 18 g; valke 3 g

.

Avokaado-laimi toortort


12 lõiku

Gluteenivaba, laktoosivaba, vegan

Hapukasmagusa kreemja täidisega toortort mandli-datlipõhjal on tõeline tervisesõbra unistuste maiustus. Kate tundub põhjale valamise ajal vedel, kuid muretsemiseks pole põhjust – tunnike sügavkülmas annab hangumisprotsessile hea hoo.Põhi:

> 125 g mandleid

> 3 sl kookoshelbeid

> 180 g kivita datleid

> 3 sl kookosrasva (pehmena)

Täidis:

> 400 g avokaado viljaliha (u 6 avokaadot)

> 100 ml laimimahla (u 3 suurest laimist)

> 1 sl riivitud laimikoort

> 140 g kookosrasva (pehmena)

> 4 kuhjaga sl mett

> kaunistuseks hakitud pistaatsiapähkleid, mündilehti, riivitud laimikoort, marju vms

Tõsta kõik koogipõhja ained teradega köögikombaini. Purusta tihedaks kleepjaks massiks. Mida kauem mikserdad, seda tihedamaks ja kokkuhoidvamaks segu muutub. Mõned mandlitükid võivad põhja sisse ka krõbisema jääda.

Kata 20 cm lahtikäiva koogivormi põhi küpsetuspaberiga. Vajuta mandli-datlimass ühtlase tiheda kihina põhjale. Tõsta täidise valmistamise ajaks külmkappi.

Mikserda saumikseri, blenderi või köögikombainiga kõik katteained täiesti ühtlaseks kreemiks. Maitse segu ja timmi vajadusel hapukamaks või magusamaks. Maitse võiks jääda kergelt laimiselt hapukas, kuid ka mee magusust peaks tunda olema. Vala kate põhjale. Tõsta vorm tunniks sügavkülma tahenema. Edasi hoia kooki külmkapis.

Vormist eemaldamiseks tõmba õhukese teraga nuga ettevaatlikult koogi ülemise serva ja vormi vahelt läbi. Tõsta kook serveerimisalusele ja kaunista.

Toiteväärtus 1 tordilõigu kohta: energiat 355 kcal; rasvu 30 g, millest küllastunud rasvu 17,4 g; süsi­vesikuid 18,2 g; valke 3,5 g

.

Kihiline avokaadomagustoit marjadega


kahele

Gluteenivaba, laktoosivaba, vegan (siirupit kasutades)

Avokaadost ja kakaost kokku suristatud “šokolaadikreem” petab ära ka umbusklikumad sööjad. Ära neile esialgu mainigi, et kreem on tehtud avokaadost, sest magustoidu maitses puudub sellele vähimgi vihje.

Kreem:

> 100 g avokaado viljaliha (u 2 avokaadot)

> 1 sl mett või vahtra- või agaavisiirupit

> 1 kuhjaga sl mõru (toor)kakaopulbrit

> 1 kuhjaga sl maapähklivõid

> mõni tera soola

> soovi korral veidi vanilli

> lisaks 4 sl mandlilaaste ja suur peotäis värskeid või külmutatud marju (vaarikaid, mustikaid, maasikaid, sõstraid vms)

> kaunistuseks piparmündilehti

Püreesta kõik kreemi koostisosad saumikseri või köögikombainiga. Tõsta purgikestesse või magustoidupokaalidesse kihiti mandlilaaste, marju ja avokaadokreemi. Kaunista piparmündiga. Kui kohe söömiseks ei lähe, hoia maiust külmkapis.

Toiteväärtus 1 magustoidu kohta: energiat 286 kcal; rasvu 22,4 g, millest küllastunud rasvu 4 g; süsivesikuid 14,8 g; valke 6,5 g