Toitumisnõustajad kinnitavad kui ühest suust, et mis tahes kaalu­jälgimiskava alusel me kaalu langetada ka ei ürita, ei pea me kohe kindlasti kartma ei süsivesikuid ega rasvu. “Tuleb lihtsalt teha õiged valikud. Süsivesikud on ju aju peamine kütus. Kui me need menüüst välja jätame, oleme peagi väsinud ja loiud, pea on mõtetest tühi ja jaksu pole,” põhjendab Sidrunmeliss OÜ toitumisterapeut Hiie Järva. “Samuti on head rasvad meile ülivajalikud. Neidki kasutab keha energiaallikana, aga ka selleks, et rakumembraanid oleksid terved, et aju töötaks hästi ja keha saaks võidelda põletikuga,” täiendab ta.

Peaksime vaatama, et sööksime võimalikult “elus” toitu. Kaalu langetada soovijal tasub Järva sõnul suuremat rõhku panna salatitele ja muudele taimsetele roogadele – värsked ja aurutatud köögiviljad, taimsed võileivamäärded jms. “Mida rohkem keha saab köögiviljadest ja puuviljadest kiudaineid, seda paremini seede­mehhanism töötab ja seda edukamalt kaal langeb. Kaalu­langetaja sõbrad on kiudainerikkad täisteratooted – näiteks täisterariis, -pasta ja -rukkileib –, aga ka lisatud suhkruta tooted – maitsestamata ja magustamata jogurtid, keefirijoogid,” loetleb Järva.

Valmista ise süüa

Kuna valmistoitudes on palju lisatud suhkrut ja soola, need on liigselt töödeldud või sisaldavad halbu rasvu, tuleks Järva soovitust mööda enamik toite ise valmistada. “Mida vähem tarbida rafineeritud toiduaineid, poolfabrikaate ja liigselt maitsestatud toite, seda parem on see meie kehale ja kaalule,” lausub ta.