Kuna teravilja-, piima- ja liha­toodete võimalikust pestitsiidi­sisaldusest ei räägita, süüakse mõnikord vaid neid, loobutakse puu- ja köögiviljast ning tehakse nii karuteene oma tervisele. Miks? Sest nendes toodetes on väga vähe või üldse mitte kaitsvaid, keha puhastusprotsesse soodustavaid ühendeid, antioksüdantseid fütotoitaineid ja vitamiine. Keha aga vajab neid organismi sattunud mürkide töötlemiseks ja turvaliseks väljutamiseks. Detoksifikatsiooniprotsessides on vaja just niisuguseid toitaineid, mida saab puu- ja köögiviljadest. Kõik toksiinid koormavad liigselt detoksifikatsiooni- ehk puhastusprotsesse ning soodustavad ka vähi teket. Vähivastaselt aga mõjuvad just puu- ja köögiviljades leiduvad fütotoitained ja teised antioksüdandid. Uuem soovitus on süüa vähemalt 800 g puu- ja köögivilja päevas, veel parem aga oleks terve kilogramm. See on kogus, mis hoiab täiskasvanu suurema tõenäosusega terve.

Enne tervislikemate toiduainete tarbimise piiramist uurige algallikaid tegeliku pestitsiidide jm mürkide sisalduse kohta ning tehke targad valikud.

Kuidas tervislikult tarbida?


1. Kui võimalik, vali mahedalt kasvatatud toiduaine. Ära lase ennast hirmutada jutust, et see pole tegelikult mahe. Mahetootjaid kontrollitakse Eestis väga rangelt. Eriti tasub mahedalt kasvatatut eelistada nende toiduainete puhul, mida ei pea koorima ja mis pärinevad lõunamaalt. Soovitus on selliseid pehmekoorelisi vilju eelnevalt umbes 20 minutit vees leotada. Kindlasti aga tuleb kõiki puuvilju korralikult pesta. Kui kasutate spetsiaalseid pesemisvahendeid, uurige nende koostist. Nendeski võib ebasoovitatavaid komponente olla.