Entusiasmi ja suure motivatsiooniga uueks aastaks treeninguplaane tehes peaksid alustama küsimusest, mida soovid saavutada. Sihte on erinevaid, kas kaalulangetus või hoopis enda väljaelamine. Järjepidevuse huvides võiks lisaks kalorite põletamisele ja rannakeha vormimisele olla eesmärgiks ka elukvaliteedi parandamine.

Järgmise sammuna mõtle läbi, mida sa konkreetselt treeningult ootad, sõltumata sellest, kas otsustad alustada lihase- või kardio­treeningu või nende komboga. Treener Siim Kelner soovitab kõigil esialgu proovida võimalikult palju erinevaid trenne. Spordiklubisid on palju ja treeningute valik lai, mis muudab orienteerumise keerukaks. “Enne kui hakata pead vaevama, millist tüüpi treeningu juurde jääda, võiks teha stiilidest esialgse valiku ja need ära proovida. Esimesed paar-kolm nädalat võiksid käia erinevates tundides ja sõeluda välja need, mis kõige rohkem meeldivad.”

Kindlasti katseta ka eri treenerite tunde. Isegi üle maailma levinud kontsepttundide puhul ei ole juhendajate tase ja stiil samad. Sellised treeningud on näiteks BodyPump, BodyBalance, BodyAttack, Body­Combat jne, aga sama põhimõte kehtib ka teiste trennide kohta. Juhul kui sulle mõni treening ei sümpatiseeri, võib juhtuda, et sulle sobib paremini lihtsalt teise energiaga juhendaja. Kui oled lemmiktrennid leidnud, teed sporti parema meele ja püsivusega. Nii ei jäägi muud üle kui vaid kohale minna.