Qigongil on väga palju vorme, mis jaotatakse eesmärgi järgi suurematesse kategooriatesse. Näiteks religioosse qigongi keskmes on valgustumine, võitluskunsti sugemetega qigong on suunatud jõu ja osavuse suurendamisele, meditsiiniline qigong aga tervise parandamisele. Eesmärgid võivad qigongitreeneri Karina Lauritsa sõnul kohati ka kattuda, ent ühine joon on kõigil tervise hoidmine.

Eestis õpetatavad vormid liigituvad Lauritsa sõnul peamiselt meditsiinilise qigongi tervisevõimlemise harusse.

“Tegemist on grupis treenimisega, kus peamine rõhk on tervise hoidmisel ja parandamisel ning üldise füüsilise ja mentaalse heaolu saavutamisel,” räägib ta. Nagu lääne ravivõimleminegi, aitab see treening muu hulgas korrigeerida rühihäireid ja asendivigu. Tavapäraselt on qigongitrennis füüsilised, hingamis- ja meditatiivsed harjutused. “Nende keskmes on Hiina meditsiini meridiaanide teooria, mille kohaselt on meie kehas energia­meridiaanid. Kui me oma keha teatud moel liigutame, siis soodustame energia liikumist.”