Nõgeselehed saavad uhkeldada peaaegu kõikide vitamiinidega, eeskätt väärib mainimist C-vitamiin. Mineraalainetest leidub nõgeses rohkelt rauda, vaske, magneesiumi, kaltsiumi, kaaliumi jm – nimekiri on väga pikk!

Kasuta toidus mais ja juunis korjatud noori tõusmeid ja lehti. Kui ühel kasvukohal järjekindlalt pealseid lõigata, kasvavad asemele uued võrsed ja lehed ning värske saagi korjamise aeg pikeneb. Korja nõgeseid ainult puhtast loodusest, kanna kaitseks kummikindaid ja lõika noori pealseid kääridega.

Nõgese kasutusala ja valmistusviis sarnanevad spinati omadega. Seega, kui sul on käepärast värskeid nõgeseid, asenda retseptides spinat julgelt nendega! Bioaktiivsete omaduste säilitamiseks kuumuta nõgest võimalikult lühikest aega.

Munavormid nõgesega

Maitsvad prantsuspärased vormikesed (pr k œufs cocotte) sobivad nautimiseks niisamagi, aga soovi korral võid pärast küpsetamist tõsta vormidesse ka soola- või suitsulõhe tükikesi.

kahele

Gluteenivaba

> 0,5 l nõgeseid (u 35 g)

> võid vormide määrimiseks

> 2 muna

> soola, pipart