Laste kasvades, rüseledes pere ja töö vahet võib olla raske mahutada trenni päeva­rutiini. Tõesti, see ongi keeruline, aga kui lapsed vähegi iseseisvuvad, tasub kohe hakata otsima võimalusi sporti teha, sest see on tulevaste aastate sõltumatuse ja hea elukvaliteedi võti.

Liikuv eluviis aitab peatada või edasi lükata tõsiste tervise­hädade, nagu kõrge vererõhu, dia­beedi või osteoporoosi arengut, sellest sõltub toime­tulek insuldi ja teiste tervise­kahjustustega. Peale lihaste aitab liikumine hoida heas korras ka mõistuse. Missugune trenn aga võiks sobida sulle?

1. Kardiotrenn ja aeroobsed harjutused suruvad pulsi üles, lisavad võhma, tugevdavad südant ja veresoonkonda. Jõutreening kasvatab lihaseid, mis vanusega kärbuma kipuvad, luustik ja isegi lõtvuv nahk tahavad tuge lihaskonnalt. Liikuvust suurendavad harjutused parandavad elukvaliteeti, neid sooritades tuleb pöörata tähelepanu hingamisele, mis omakorda kasvatab aeroobset võimekust. Pärast 50. eluaastat treeni tasakaalu, et vältida vigastusi.